Kanal daralması

Kanal daralması rahatsızlığı çevremizde çok sık duyduğumuz bir hastalıktır. Birçok sebebi olabileceği gibi daha özele indirgediğimiz zaman kanal daralması sebeplerini doğuştan ve sonradan çevresel faktörler ile kazanılan sebepler olmak üzere iki başlık altında toplayabiliriz.

Kanal daralması, doğuştan sebepler ile kişide görülüyorsa bu zaten kişi daha doğmadan önce anne karnında genetik faktörlerin de etkisi ile hastalığa sahip bir şekilde doğar. Sonradan çevresel faktörler ile de meydana gelebilir. Bu sebepler; yanlış beslenme düzeni, genetik yatkınlık, günlük yaşantıda yapılan yanlış hareketler ve yanlış egzersizler, alkol ve sigara tüketimi, travma, yaşlılık, kan dolaşım bozuklukları, kireçlenme ve bel fıtığı gibi sebeplerdir.

Tüm bu sebepler dolayısıyla omurilik kanalının daralması ile kişi, şiddetli bel ağrısı hisseder. Dar kanal sebebiyle spinal kanalda sıkışan omurilik üzerinde oluşan baskı, şiddetli bel ağrılarına sebep olur. Omurilik kanalının daralmasında doktor muayenesi oldukça önem taşır. Her hasta öncelikle doktor tarafından mutlaka muayene edilmelidir. Eğer ki doktor tarafından uygun görülürse fizik tedavi ve diğer manuel tedavi seçeneklerini değerlendirmelidir. Çünkü daralmış olan kanalda dışarıdan müdahale ile sonuç elde etmek yalnızca başlangıç ve orta seviyedeki kanal daralması ağrılarında mümkündür.

Gtos Terapi’nin kanal daralmasında etkinliği

İlerlemiş bir kanal daralması ağrılarına dışarıdan müdahalede bulunmak neredeyse mümkün değildir. Hastalığın erken tespit edilmesi ile başlangıç seviyedeki kanal daralması hastalarında hedef, mevcut durumu en iyi şekilde korumak olacaktır. Yani dar kanal problemi ortadan kalkmazken tüm semptomlar ortadan kaldırılarak kişi hayatına ağrılar ve diğer kısıtlamalar olmadan devam edebilir. Bu durum, ağrı, yansıyan ağrılar, uyuşma, karıncalanma, his kaybı, güç kaybı gibi tüm semptomlar ortadan kaldırılarak egzersizlerle omurga üzerine binen yükün azaltılması ile mümkün olabilir. Kanal daralması semptomlarını ortadan kaldırmak en hızlı ve en güvenilir olarak GTOS terapi ile mümkündür.

Gtos terapi ile kanal daralması kas spazmının çözülmesi sayesinde ağrıyı ortadan kaldırarak kan dolaşımının artması (reaktif hiperemi), eklem hareket kısıtlılıklarının ortadan kalkması, dokular üzerindeki baskının azalmasıyla ile semptomların ortadan kaldırılmasını sağlar. Kişiye öğretilen egzersizler sayesinde omurga üzerine binen yük azaltılır olur omurga desteklenmiş olur. Ağrılarından kurulup daha kuvvetli bir bedene kavuşan kişi ise eski yaşam standartlarına yeniden kavuşabilir.