GTOS Terapi ile bel fıtığı tedavisi

Gtos terapinin bel fıtığı hastalığına tedavi yaklaşımı 4 aşamadan oluşan tedavi protokolü öncelikle değerlendirme ile başlar. Kişinin hastalığın hangi aşamasında olduğu belirli testler ile tespit edilir, yürüyüş analizi, dik duruş analizi (postür analizi) yapılır ve palpasyon ile ağrılı tüm noktalar tespit edilir. Ağrılı noktalar belirlendikten sonra uygulama başlar. Uygulama seansında tedaviyi kalıcı kılmak amaçlı yarım beden uygulaması yapılır.

Örneğin bel fıtığı hastası için bel ve belden aşağıya tamamen, belirlenen tüm ağrılı noktalara gtos terapi uygulanır. Yapılan yarım beden uygulaması yaklaşık olarak bir buçuk saat kadar sürer. Tedavi tamamen manuel bir tedavi şekildir ve iğne ilaç Işın elektrik akımı gibi uygulamaları bulundurmadığı için hiç bir yan etkisi yoktur. Hamilelere hatta yaşlılar ve çocuklara bile güvenle uygulanmaktadır.

Bir buçuk saat kadar süren GTOS terapi uygulamasının ardından biyomekanik düzeltmeler yapılır ve hastaya 10 günlük egzersiz programı hazırlanır. Tamamlanan 10 günün sonunda hasta derin doku kontrolü için ücretsiz bir kontrol seansına çağırılır. Yapılan kontrol seansı sonunda egzersiz programı güncellenir ve kişiye yeni bir egzersiz programı hazırlanarak tedavi protokolü tamamlanmış olur. Yapılan araştırmalar sonucunda bir ana seans ve kontrol seansı ile Gtos terapi ile tedavi olan hastalardan %87 oranında hasta memnuniyeti sağlanmıştır.

Bel fıtığı tedavisi nasıl uygulanır?

Bel fıtığı için palpasyonla belirlenen ağrılı bölgeler üzerinde ki tedavinin belirlemiş olduğu noktalara uygun şiddetteki basınçlar verilir. Verilen basınçlar ile uyarılan mekanareseptörler ile kaslar refleks olarak gevşer. Bu sayede;

1. Ağrı spazm ağrı kısır döngüsü kırılır ve ağrı ortadan kalkar.
  2. Kan dolaşımı artar (reaktif hiperemi) dokular besin ve oksijen ile beslenir, atık maddeler atılır, dokularda iyileşme başlamış olur.
  3. Omurga üzerine binen yük azaltılır dolayısıyla fıtığın bulunduğu disk üzerindeki baskı da azalmış olur.
  4. Verilen egzersizler ile günlük yaşantıya geri dönüş sağlanır.