Boyun düzleşmesi

Boyun düzleşmesi, biyomekanik bir problem olarak günümüzde oldukça sık görülmektedir. Bu problemin görülme sıklığındaki artış ise hareketsiz yaşam tarzı, masa başında uzun süre hareketsiz çalışma koşulları ve telefon ile uzun süre boynun yanlış pozisyonuyla vakit geçirmek gibi etkenlerden kaynaklanmaktadır. Bu etkenleri bir anda ortadan kaldırmak, kişi tarafından tek başına zor olacağı gibi boyun düzleşmesi nedir, boyun düzleşmesi belirtileri, boyun düzleşmesi tedavisi gibi süreçleri araştırarak yapılması gerekenleri bir uzman yardımıyla günlük yaşantınıza kanalize edip olumsuz etkenlere karşı edineceğiniz doğru yaklaşımlarla tüm bu olumsuz durumlara karşı koyabilirsiniz. Bu aşamada hissedilen şiddetli ağrıları ortadan kaldırmak için yapılacak olan manuel terapi teknikleri ve egzersizler en büyük yardımcınız olacaktır.

Boyun düzleşmesi nedir?

Boyun düzleşmesi, omurgamızda ağırlık aktarımı için en muazzam duruş şeklini oluşturan boyun kısmındaki C şeklinin I şeklini alması olarak özetlenebilir. C şeklinde iken omurlara ve omurlar arasındaki diskler üzerine en az yük binmekteyken omurganın I şeklini alması ile omurga ve diskler üzerine binen yük normalden daha fazla hissedilecektir. Anatomik yapının da bozulmasıyla birlikte kas gruplarında da kuvvet esneklik dengesizlikleri meydana gelerek yoğun kas spazmları oluşabilmektedir. Bu durum, kişinin günlük yaşantısında şiddetli ağrılar yaşamasına, kulaklarda uğultu, boyun hareketlerinde hareket kısıtlılıkları, baş dönmesi, baş ağrısı, boynun dışarıdan görünüşünde bozukluk gibi bir çok etkiyi ortaya çıkarabilir.

Boyun düzleşmesi tedavisi

Boyun düzleşmesi için en uygun ve zararsız tedavi şekillerinden bir tanesi ise Gtos terapidir. Gtos terapi uygulanan boyun düzleşmesi hastalarında başarı oranı, yapılan araştırmalar ile %87 olarak kanıtlanmıştır. Ani çekmeler, germeler, iğne, ilaç, ışın ve elektrik akımı olmadan uygulama gerçekleştirildiği için hiç bir yan etkisi yoktur. Gtos terapi refleks olarak etki etmektedir. Dolayısıyla 1 ana seans on günlük egzersiz programı ve 1 kontrol seansı yeterli olacaktır. Yarı beden uygulaması olarak yapılan seanslar ile yansıyan ağrıları da ortadan kaldırarak kalıcı bir iyileşme sağlanmış olunur.

Boyun düzleşmesinde GTOS terapi uygulaması

Boyun düzleşmesi ile boyun kaslarında meydana gelen kuvvet – esneklik dengesizliği sebebiyle kaslarda yoğun kas spazmı meydana gelmektedir. Gtos terapi uygulaması ile öncelikle kas spazmı olan bölgeler tespit edilir. Tespit gerçekleştikten sonra tedavi protokolünün belirlemiş olduğu özel noktalara uygun şiddetteki basınçların verilmesi ile kas spazmı refleks olarak ortadan kalkar. Ağrı – spazm – ağrı kısır döngüsü kırılarak rahatsız edici durum ortadan kaldırılmış olur. Boyundaki duruş ve kas kuvvet – esneklik problemi tespit edilerek kişiye özel egzersizler verilir. Verilen bu egzersizler ile boyunda ağırlık aktarımı için en uygun pozisyon olan C şeklini yeniden kazandırmak amaçlanır. On gün sonra derin doku kontrolü için ücretsiz bir kontrol seansı yapılır ve kişinin egzersiz programı güncellenerek tedavi süreci tamamlanmış olur. Basit günlük yaşam egzersizleri ile bu sürecin kalıcılığını devam ettirerek uygun anatomik sınırlarda omurga sağlığına tekrardan geri kavuşulur.